Kroppsmässigt värsta veckan på länge

Kroppsmässigt har det här veckan varit värre än värst. Värre än på länge i vart fall. Sedan jul har jag mått bättre så att jag nästan glömt hur plågsam min kropp vanligtvis är. Jag har tränat på bra i 2,5 månad nu. Jag har styrka. Jag är inte dåligt tränat. Jag klarar mer än på länge. Är nog några år sedan jag verkligen fått träna så här bra. Men ändå, så är min kropp så skör och skadad.

Att skriva det är inlägget på bloggen nu, plågar mina händer.
Att gå från tbanan till jobbet, påverkar mina fötter och höfter. Kan tilllägga att det är runt 500m.
Att simma gör att min rygg och mina axlar blir helt kaosiga. Fullt logiskt att jag jobbar i vattnet då, jo jag vet.
Att sitta på möte på en vanlig stol går inte. Bröstryggen börjar smärta nästan direkt.

De där är det skadorna som alltid är där. Utöver det tillkommer det alltid andra saker. Huvudvärk pågrund av ont i nacken/bröstryggen. Mer smärta pågrund av att jag spänner mig för att jag har ont. 
Förkylningar som avlöser varandra. Halsont. Seg i kroppen. Frysningar. Dåligt humör för att man tillslut inte orkar mer.

För att summera. Jag är less. Så jävla less. Jag vet inte vad jag ska göra eller hitta på för att må bra igen. Jag minns knappt hur det är att må bra i längre tid än en vecka. Jag vill ha flera månader i sträck utan konstant smärta och eviga sjukdomar. Är det för mycket begärt? 

Att jobba har alltid varit något jag gillat. Gillar det fortfarande. Men att ha ont eller vara helt utsliten förstör väldigt mycket. De tar bort glädjen och energin i det. Min förmåga att jobba och samtidigt må bra samtidigt ligger nog runt ca 50procents jobb. Och att jobba i vattnet underlättar inte hur mycket jag än älskar det. Jag vet inte vad jag ska göra.

Jag är rädd att jag aldrig kommer finna ett jobb jag kan jobba med i längre period. Jag är rädd att behöva leva med mina smärtor. Jag är rädd att bli begränsad pågrund av min kropp. Jag vill vara fri och kunna göra det jag vill.

Om det är någon som har något smart på hjärnan så tell me. Tips på vad jag kan jobba med. Om ni vet vad som är fel på mig. Om ni tycker eller tänker något. Så kommentera.  ( behövde skriva av mig. Sry för att det blev lång och förvirrande.)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppas det blir bättre... :(

Svar: Tack!
Hanna Marklund

2014-03-16 @ 23:55:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback