27 mars

Jag mår bättre. En del av energin är tillbaka och jag klarar av att vara mer social. Idag har jag slagits av två saker dock.
1. Var uppe tidig och åt frukost med min syster som fyller år idag. (Grattis fina du! ). Gick förvånandsvärt bra att gå upp klockan 7 och vara social, laga frukost, läsa tidningen. No problem. I brist på saker att göra tänkte jag att jag kan väl packa ur diskmaskinen. Där tog det stopp. Packade ur den, men där tog energin slut och huvudvärken blev påtaglig. Då slogs jag av hur knasigt det är att helt plötsligt blir hjärnan överhettad. Sådant som jag gjort av automatik måste jag nu anstränga mig för att fixa. Allt måste verkligen få ta sin tid. Och jag ska göra allt för att de ska få göra det också. Efter att Maja gick till skolan gick jag och la mig och sov 3 timmar tills. För de behövde jag.

2. Rutiner. Jag har tusen av rutiner som vid lite eftertanke kanske inte är så bra alla gånger och stressframkallande. Cyklar jag bakom något, vill jag cykla förbi även om jag inte har bråttom.
Många gånger gör jag flera saker samtidigt, vem har inte kommit på sig själv med att sitta med datorn i knäet framför teven med telefonen i ena handen. 
Jag fullbokar mina dagar, för jag vill ju hinna med så mycket som möjlig.

För att kunna bli frisk och hålla mig frisk måste jag bryta mina rutiner. Så det jobbar jag med nu och måste säkert fortsätta med i en lång tid. 

Idag har jag äntligen fått träffa Ida igen och ikväll blir det kalas, och mys med Ida, Linda och Frida. Sol har vi också här i Skellefteå och det gillas skarpt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback