Kategori: Text - träning


Bara för min egen skull tänkte jag göra ett försök att skriva mer om träning, eller just nu att kämpa sig tillbaka till en någorlunda form nu när jag varit sjuk alldeles för länge. Vet inte om ni tycker det här är intressant eller bara dötråkigt. Men ni kan ju kanske lämna en kommentar hursom.

Har ju mått allt annat än bra i över 4 månader, men efter ett besök hos en sjukgymnast och lite mer tid så mår jag nu rätt bra faktiskt!

Måndag 6/2 tränade jag för första gången på länge. Följde mamma och simmade. Eller simmade och simmade. 300m, endast 12 längder. För mig som har hållit på med simning är det som att jämföra att springa 500m när man är ute och joggar istället för en mil.

Tisdag 7/2: Lite försiktigt lite magövningar, axel- och rygg övningar. Måste börja med att stabilisera de för att kunna göra annat utan att skada mig senare.

Torsdag 9/2: Skidåkning på gympan. Var livrädd att allt skulle bli igen skit efteråt och är fortfarande förvånad över att det inte blev så. Vi åkte inte långt, eller särskilt fort men var ändå riktigt kul!

Fredag 10/2: Ytterligare stabilitetsträning. Mage, rygg och balans. Lite benövningar med låg belastning.

Och imorse måndag 13/2. Var på gymmet för första gången sedan september. Härligt att vara tillbaka. Blev dock bara ungefär 30 min för att inte överanstränga mig och må dåligt igen. Trappmaskin, de axelövningar jag fått hos sjukgymnasten (fick börja om med de lättaste övningarna igen, men de kommer vara värt det) och mag, rygg och balans.

Bara enormt irriterad på att jag har ont i min häl så jag kan inte ha på mig skor = ingen fotboll igår. Och = svårt att gå. Men det ska nog gå över

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback